Інформаційні технології група 13

Інформаційні технології.                     Група 13

Урок № 3-4 Текстовий процесор Mіcrosoft Offіce Word
Мета уроку: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Основи роботи з текстовою інформацією»; вдосконалювати практичні вміння та навички щодо роботи в текстовому редакторі; виховувати комп’ютерну грамотність.
Очікувані результати: учні повинні знати призначення й можливості систем опрацювання текстів; формати файлів, у яких зберігається текстова інформація; призначення основних меню, панелей інструментів, лінійок та смуг прокручування у вікні текстового процесора; засоби пошуку та автоматичної заміни тексту, перевірки правопису; учні повинні вміти використовувати довідкову систему текстового процесора; створювати, відкривати та зберігати документи в середовищі текстового процесора; форматувати шрифти та абзаци; виділяти, копіювати й переміщувати фрагменти тексту з використанням та без використання буфера обміну, в межах одного або між різними документами; знаходити та замінювати фрагменти тексту в автоматичному режимі; виправляти помилки в автоматизованому режимі.

Обладнання: ПК, підручники, картки із завданнями
Мотивація навчальної діяльності
Таблиця «Я Вмію / Я не розумію / Я хочу навчитися» (файл T1_5.doc)
Учні заповнюють таблицю.
Я вмію
у MS Word
Я не розумію такі моменти
у MS Word
Я хочу навчитися
у MS Word






Форматування рисунка




Актуалізація опорних знань
1.   Пригадайте з курсу 9 класу, на які три класи можна розподілити програмні засоби опрацювання текстів?
2.   Назвіть основні функції цих програмних засобів.
3.   Чим текстові редактори відрізняються від текстових процесорів, а текстові процесори — від видавничих систем?
4.   З якою програмою опрацювання текстів ви працювали минулого року?
5.   Назвіть об’єкти, які може містити текстовий документ
6.   Що таке редагування тексту?
7.   Форматування яких об’єктів текстового документа ви вже виконували?
Вивчення нового матеріалу
Тренувальна вправа
Завдання
1.   Відкрийте текст для роботи.
2.   Прочитайте текст та придумайте для нього назву.
3.   Відформатуйте назву за параметрами: гарнітура — Tіmes New Roman, накреслення — курсив; кегль — 20 пт; колір — червоний.
4.   Відформатуйте текст за параметрами:
а)         шрифт: гарнітура — Tіmes New Roman; накреслення — звичайне; кегль — 14 пт; колір — чорний;
б)         абзац: вирівнювання рядків абзацу — за шириною; відступ першого рядка абзацу — 1 см; міжрядковий інтервал — 1,5; інтервал між абзацами — 6 пт.
5.   Уставте в документ малюнок із колекції MS Mіcrosoft Offіce, який відповідає змісту тексту, та розташуйте його в тексті.
6.   Збережіть документ під новим іменем «1Прізвище».
Текст для роботи
__________________
Був собі дід Андрушка, а в нього — баба Марушка, а в баби — дочечка Мінка, а в дочки — собачка Хвінка, а в собачки товаришка — киця Варварка, а в киці вихованка — мишка Сіроманка.
Одного разу весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, гною трохи наносив, грабельками підпушив, зробив пальцем дірку та й посадив ріпку.
Працював дід немарно: зійшла ріпка гарно. Щодня ішов дід на город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, їй до життя охоти додавав. Росла дідова ріпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потім — як кулак, потім — як буряк, потім — як два, а наприкінці стала така, як дідова голова.
Тішиться дід, аж не знає, де стати. «Час, — каже, — нашу ріпку рвати».
Пішов він на город — гуп, гуп! Узяв ріпку за зелений чуб; тягне руками, вперся ногами, мучився, потів увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе він бабу Марушку: «Ходи, бабусю, не лежи, мені ріпку вирвати поможи!».
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за плече. Смикає дід ріпку за гичку, смикає баба діда за сорочку, працюють руками, упираються ногами — промучилися увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе баба дочку Мінку: «Ходи, доню, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!».
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку — тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень. Кличе дочка собачку Хвінку: «Ходи, Хвіночко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!».
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку — тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе собачка кицю Варварку: «Ходи, Варварко, не лежи, нам ріпку вирвати поможи!».
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку, киця собачку за хвостик. Тягнуть і руками, і зубами, упираються ногами; промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе киця мишку Сіроманку: «Ходи, Сірочко, не лежи, нам ріпку вирвати поможи!».
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку, киця собачку за хвостик, мишка кицю за лапку — як потягли, як потягли, так і покотилися. Упала ріпка на діда Андрушку, дід на бабу Марушку, баба на дочку Мінку, дочка на собачку Хвінку, собачка на кицю Варварку, а мишка — шусть у шпарку.
За матеріалами http://kazkar.info/ua/r_pka/
Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
Складіть та надрукуйте власний текст на тему «Лист другові». Додайте малюнок за допомогою вбудованого графічного редактора. Файл збережіть на зовнішньому носієві та надішліть викладачу на електронну адресу xav128091973@gmail.com 



Група № 13
Урок 5-7
Тема: Робота з графічними об’єктами в текстовому процесорі WORD.
Зображення, якими може оперувати процесор Word, можна розподілити на дві категорії: графічні об’єкти і рисунки.
Операції з графічними об’єктами
У Wordдоступний спеціальний режим, який дозволяє створювати різні геометричні фігури: прямокутник, коло, лінії, стрілки та інші графічні об’єкти.
Для того, щоб перейти в режим створення цих об’єктів:
·                     МенюВид, Панель инструментовРисование:
Зміна розмірів об’єкта.
·                     перетягнути маркери, що розміщені по периметру об’єкта, жовтий (зелений у WindowsXP) маркер змінює перспективу.
·                     натиснута клавіша Ctr‑ при зміні розмірів не змінюється положення геометричного центру об’єкта;
·                     натиснута клавіша Shift- дає зміну розміру об’єкта зі зміною його пропорцій.
Переміщення об’єктів:
Переміщення створено об’єкту можна виконати, навівши на цей об’єкт покажчик миші, при чому покажчик набуде вигляду пустотілої стрілки наведеної на чотири різнонаправлені стрілки.
·                     Виділити об’єкт та при натиснутій лівій кнопці миші (ЛКМ) перетягнути на нове місце.
·                     Для переміщення замість мишки можна використати клавіші керування курсором.
·                     При переміщенні за допомогою правої клавіші миші (ПКМ) потрібно навести покажчик миші на об’єкт та перемістити цей об’єкт у потрібне місце. При відпусканні кнопки в контекстному меню обрати команду Переместить.
Копіювання об’єктів:
·                     Виділити об’єкт та при натиснутій ЛКМ+Ctrlперетягнути на нове місце.
·                     Перемістити за допомогою ПКМ при відпусканні кнопки в контекстному меню обрати команду Копировать.
·                     За допомогою буфера обміну.
Обертання і відображення об’єкта.
·                     для повертання, відображення об’єкта призначений піктограма Свободноевращение(кругова стрілка навкруг крапки) на панелі інструментівРисование, кнопка Действия.
·                     Групування і розгрупування об’єктів – виконується для збирання зображення з окремих компонентів. Групу об’єктів можна переміщати як одне ціле, для цього потрібно виділити потрібні об’єкти, по контекстному меню вибрати командуГруппировать.
·                     Призначення порядку об’єктів.
o                  виділити об’єкт,
o                  панель інструментів, Рисование,кнопкаДействие,
o                  вибрати із розкритого меню потрібну команду (На передний планНа задний план,Переместить вперед,Переместить назад).

Робота зWordArt
Художній текст WordArt – графічний об’єкт, що дозволяє урізноманітнити оформлення текстової інформації: створити різні за оформленням тексти: з нахилом, повернутий, розтягнутий, з тінню, вписаний у певні фігури, тощо.
Для створення художньо оформленого тексту WordArtпотрібно виконати такі дії:
1.                 Вибрати позицію курсору, МенюВставка,Рисунок, об’єктWordArt.
2.                 У діалоговому вікні вибрати варіант оформлення тексту, кнопка ОК.
3.                 У діалоговому вікні, у полі Текст надписиввести текст, який потребує оформлення.
4.                 У полях ШрифтіРазмервибрати потрібне. Нахил деяких шрифтів можна відрегулювати за допомогою жовтого маркера.
5.                 Натиснути кнопку ОК.
Вставка рисунків в документ
Для того, щоб вставити у текст графічний рисунок (картинку), що міститься в галереї рисунків Word, чи малюнок, створений власноруч за допомогою додаткаPaint та збережений на диску, потрібно:
·                     МенюВставка,Рисунок,Из файла/Картинки.
Або
·                     Знайти у файловій системі потрібний рисунок, команда Копировать, виставити курсор у потрібному місці на листку, командаВставить.
За умовчуванням рисунок розташовується лівою межею у вказаній курсором точці вставки.
Вставлений до тексту рисунок, як правило, потребує додаткового форматування:зміну розмірів, завдання способу обтікання рисунка текстом, оформлення в рамку, обрізання.
Для цього потрібно:
1.                 Виділити рисунок.
2.                 МенюФормат,Объект.
3.                 В діалоговому вікні Форматобъекта задати потрібні установки.
Виконати форматування рисунка можна також:
За допомогою контекстного меню:
·                     ФорматРисунка.
За допомогою панелі інструментівНастройкаизображения:
Для виділення групи об’єктів необхідно „клікнути” ЛКМ одночасно при натиснутій клавіші Shift. Виділену групу об’єктів можна змінити в розмірі, перемістити, скопіювати, видалити.
Всі перелічувані операції для картинок з галереї Wordможна виконати і з власними малюнками з файлів.

При подвійному клацанні мишки на малюнку, з’явиться вікно, що дозволяє його форматувати.








Пройти тест за посиланням -









Немає коментарів:

Дописати коментар